Uncategorised

ASED 2025 Oradea

Scopul proiectului

Proiectul este în concordanță cu prevederile Planului strategic de dezvoltare instituțională prin educarea continuă a studenților, activități extracuriculare, pregătirea pentru carieră și dezvoltarea spiritului antreprenorial prin sprijinirea inițiativelor de afaceri, promovarea și organizarea unor ateliere interactive, cursuri, workshop-uri, conferințe, competiții de idei și planuri de afaceri.

Obiectivele specifice ale proiectului

  1. Îmbunătățirea vizibilității Societății Antreprenoriale Studențești a Universității din Oradea, prin actualizarea site-ului SAS-UO și a paginii de pe rețelele sociale Facebook, Instagram, precum și difuzarea a 2 comunicate de presă (la lansarea și la finalizarea proiectului), într-o perioadă de 9 luni.
  2. Dezvoltarea de competențe și abilități antreprenoriale pentru studenți și absolvenți prin organizarea de conferințe, ateliere de lucru și workshopuri cu participarea a minim 250 de studenți la care vor fi invitați mentori și antreprenori din mediul de afaceri.
  3. Diseminarea activităților SAS și creșterii gradului de conștientizare a importanței dezvoltării fenomenului antreprenorial în rândul comunității universitare, de către studenții reprezentanți ai celor facultăților Universității din Oradea, prin informarea despre organizarea de activități de mentorat, organizarea de deplasări la companii etalon din domeniul de pregătire al studenților, realizarea de consiliere privind aspectele legale, pregătirea unui plan de afaceri și modalități de accesare a fondurilor publice.
  4. Organizarea unor evenimente în parteneriat cu alte SAS-uri din țară în vederea dezvoltării de competențe antreprenoriale și încurajarea colaborării interdisciplinare, participarea la evenimente naționale pentru schimbul de bune practici privind activitățile SAS-urilor.
  5. Pregătirea și sprijinirea inițiativelor de afaceri ale studenților (și absolvenților) pentru participarea la competiții naționale și organizarea de concursuri naționale de idei și planuri de afaceri, cu scopul selectării unor propuneri viabile (AntreprenorIng 7), organizarea/participarea la târguri/expoziții cu produse inovative din activitatea studenților, precum și facilitarea contactului cu potențiali investitori, pentru identificarea și promovarea studenților antreprenori, cu scopul recunoașterii și premierii celor mai bune performanțe în antreprenoriat studențesc.
  6. Elaborarea și desfășurarea unor cursuri de antreprenoriat și de materiale didactice dedicate, care să ofere noțiuni fundamentale despre strategiile, resursele și finanțarea necesare pentru inițierea și dezvoltarea unei afaceri de succes.
  7. Organizarea unor vizite la universități, din țară sau străinătate, în vederea schimbului de experiență cu alte cadre didactice, studenți sau reprezentanți ai mediului de afaceri, în scopul dezvoltării competențelor și abilităților antreprenoriale.
  8.  Amenajarea unor spații multifuncționale pentru activități extracurriculare și discuții antreprenoriale.
  9. Dezvoltarea capacității administrative a echipei de proiect prin implementarea eficientă a acestuia într-o perioadă de 9 luni, cu realizarea tuturor obiectivelor și a rezultatelor asumate.

Activitățile proiectului

Activitatea 1: Actualizarea și dezvoltarea site-ului SAS-UO și creșterea vizibilității SAS

Activitatea 2: Dezvoltarea de competențe și abilități antreprenoriale pentru studenți

Activitatea 3: Creșterea gradului de informare în rândul studenților

Activitatea 4: Organizarea unor evenimente în parteneriat cu alte SAS-uri din țară

Activitatea 5: Organizarea unui concurs național de idei și planuri de afaceri care să permită creșterea nivelului de cunoștințe profesionale și a competențelor antreprenoriale ale studenților.


Activitatea 6: Organizarea unor cursuri de antreprenoriat sustenabil și digital


Activitatea 7: Organizarea unor vizite la universități, din țară sau străinătate, în vederea schimbului de experiență cu alte cadre didactice, studenți sau reprezentanți ai mediului de afaceri, în scopul dezvoltării competențelor și abilităților antreprenoriale.

Activitatea 8: Amenajarea unor spații multifuncționale pentru activități extracuriculare și discuții antreprenoriale

Activitatea 9: Managementul proiectului

Rezultatele obținute în urma implementării proiectului

- 2 comunicate de presă;
- Actualizarea site-ului și a paginilor Facebook și Instagram (SAS-UO) cu activitățile din proiect;
- Promovarea activităților pe media UO, pe rețelele de socializare ale SAS-UO și în presa locală;
- Dezvoltarea Alumni UO pe pagina web prin inserarea unor povești de succes cu absolvenți alumni antreprenori;
- Informarea la nivel de facultate prin mijloace digitale;
- 2 conferințe VSFA;
- 2 ateliere de lucru;
- 2 workshop-uri (Antreprenoriat sustenabil, Impactul TIC și AI asupra antreprenoriatului);
- Mentorat în întocmirea planului de afaceri;
- Acțiuni de voluntariat care să abordeze probleme legate de mediu, o acțiune de plantare și întreținere brazi la Stâna de Vale;
- 12000 studenți informați despre activitățile SAS;
- 4 vizite la companii etalon din diferite domenii de activitate cu practici recunoscute în domeniul sustenabilității și digitalizării;
- Consiliere privind aspectele legale în întocmirea unui plan de afaceri inclusiv legate de cerințele economiei circulare;
- Modalități de accesare a fondurilor naționale și europene pentru încurajarea antreprenoriatului pentru tineri;
- Workshop organizat în parteneriat cu SAS-uri din țară la Oradea;
- Organizarea concursului național AntreprenorIng 7.0;
- Organizarea unui curs de antreprenoriat sustenabil și digital;
- Organizarea unei vizite de lucru la un incubator/accelerator/campus tech (Cresc Oradea Mare, Parcul Științific și Tehnologic Bihor și EU GREEN Business Lounge etc);
- Efectuarea a două deplasări la centrele universitare a 2 membri din echipa de management Cluj-Napoca și Timișoara pentru schimb de bune practici și semnarea unor parteneriate;
- Participarea la conferința CRAI (Conferința Rețelei de Antreprenoriat și Inovare - ediţia a VII-a);
- Amenajarea mai multor spații multifuncționale de networking pentru activități extracuriculare și discuții antreprenoriale.

Beneficiari

Beneficiari direcți: min. 250 de studenți (selectați din toate facultățile UO), cadre didactice și membri SAS beneficiari în cadrul activităților proiectului.
Beneficiari indirecți: toți studenții UO, comunitatea universitară și mediul de afaceri local și regional.

Manager de proiect

Conf. dr. ing. Ovidiu Constantin NOVAC

Contact

Societatea Antreprenorială Studențească (SAS-UO)
Adresa: Universitatea din Oradea, Str. Universităţii nr. 1, Corp V 213c.
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Scopul proiectului
Promovarea și susținerea spiritului antreprenorial printre studenții Universității din Oradea, oferindu-le resurse și sprijin pentru a dezvolta idei de afaceri viabile, astfel încât să contribuie la creșterea competențelor antreprenoriale, la crearea unei culturi antreprenoriale durabile și inovatoare și la încurajarea spiritului de inițiativă în cadrul Universității din Oradea.

Obiectivele specifice ale proiectului

Îmbunătățirea capacității administrative a echipei de proiect prin implementarea cu succes a proiectului într-o perioadă de 9 luni prin realizarea obiectivelor și a rezultatelor propuse.

1. Creșterea gradului de informare în rândul celor 12.000 de studenți (licență și master) ai Universității din Oradea în domeniul antreprenorial prin realizarea unei conferințe la care vor fi invitați actori importanți ai mediului antreprenorial din diverse domenii antreprenoriale; prin actualizarea site-ului, a paginii Facebook și Instagram, precum și difuzarea unui comunicat de presă (la lansarea proiectului);

2. Organizarea unui curs cu tematică de antreprenoriat pentru formarea avansată în domeniul antreprenoriatului a unui număr de 30 de studenți selectați din facultăți (licență și master) - Dezvoltarea de competente si abilitati;

3. Facilitarea interacțiunii studenților cu mediul antreprenorial prin organizarea de workshop-uri, training-uri, programe de mentorat, schimb de bune practici, precum si Bootcamp la Baza didactică Gaudeamus a Universității din Oradea, conferințe, ateliere de lucru și workshop-uri specifice (Sprijinirea initiativelor de afaceri ale studentilor);

4. Îmbunătățirea și actualizarea platformei SAS-UO denumită Antreprenor UO cu noi membri: studenți, antreprenori, resurse și absolvenți ai Universității din Oradea;

5. Consilierea privind pregătirea unui plan de afaceri și organizarea de concursuri de idei și planuri de afaceri pentru studenți, pentru încurajarea și stimularea creativității și a ideilor inovative, scopul fiind selectarea unor propuneri viabile - Dezvoltarea de competente si abilitati.

6. Creșterea numărului de spații destinate activităților SAS-UO prin organizarea, amenajarea și dotarea a două spații de învățare (formală și nonformală) și de interacțiune a studenților cu teme legate de antreprenoriat și de antreprenoriatul studențesc;

Activitățile proiectului vin în continuarea și completarea activităților implementate cu succes prin proiectele finanțate din FDI în anii 2019, 2020, 2021, 2022 și 2023 care au avut un impact real și măsurabil asupra calității serviciilor educaționale oferite de UO. Neceseitateate implementării prezentului proiect reiesei din atitudinea pozitivă a studenților la  activitățile proiectelor anterioare. Activitățile SAS-UO cuprinse în acest proiect de antreprenoriat studentesc oferă studenților oportunitatea de a învăța de la antreprenori experimentați, creșterea spiritului competitiv, inovator și creator, prin participarea la concursuri cu idei și planuri de afaceri și explorarea oportunităților de carieră. Altfel spus, implementarea acestui proiect este esențială pentru a sprijini dezvoltarea personală și profesională, prin activități ca: sesiuni de training/workshop, întâlniri de mentorat, organizare de curs cu tematică de antreprenoriat, etc.,  studenții dobândind competențe de management și lucru în echipă, aptitudini de organizare, aptitudini de prezentare, networking antreprenorial, stimularea inițiativei, precum și accesul la know-how, și mentorat.

Pentru soluționarea problemelor identificate și atingerea obiectivelor asumate, în perioada de implementare a proiectului vom realiza o serie de activități menite să sprijine dezvoltarea durabilă a antreprenoriatului studențesc prin workshop-uri, conferințe, ateliere de lucru, promovare, creșterea  vizibilități și creșterea gradului de informare a studenților Universității din Oradea  în domeniul antreprenorial. Prin acest proiect se va dezvolta hub-ul antreprenorial studențesc amenajat în acest proiect, se va actualiza și dezvolta platforma Antreprenor UO, realizată prin proiectul FDI-0625-2022, amenajarea și dotarea de spații pentru învățare precum și continuarea evenimentul AntreprenorIng (care va fi anul  acesta la ediția 6). Detalii despre activitățile realizate prin proiectul CNFIS-FDI-2023-F-0444 se găsesc în Raportul de implementare postat pe site-ul universității  la link-ul   https://www.uoradea.ro/display32087

 Activitățile proiectului:

Activitatea 1: Creșterea gradului de informare a studenților UO în domeniul antreprenorial.

Activitatea 2: Organizarea unui curs cu tematică de antreprenoriat.

Activitatea 3: Organizarea unui workshop cu participare națională și schimbul de bune practici cu privire la servicii de sprijin de tip start-up oferite de SAS și actualizarea platformei virtuale a SAS.

Activitatea 4: Organizarea de evenimente specifice dezvoltării competențelor antreprenoriale.

Activitatea 5: Îmbunătățirea și actualizarea platformei SAS-UO denumită AntreprenorUO.

Activitatea 6: Consilierea privind pregătirea unui plan de afaceri și organizarea de concursuri de idei și planuri de afaceri.

Activitatea 7: Amenajarea și dotarea a două spații de învățare (formală și nonformală) și de interacțiune a studenților cu antreprenoriatul /antreprenoriatul studențesc.

Rezultatele obținute în urma implementării proiectului:

- Un ghid, sub forma de booklet care să conțină bune practici.

30 de studenți participanți la activitatea de workshop, training și mentorat.

Două acțiuni de promovarea ofertei de implicare în activitățile SAS-UO realizate (site-urile facultăților și pe rețelele de socializare).

30 de studenți formați în competențe antreprenoriale.

O conferință organizată pe tema antreprenoriatului din diverse domenii cu participarea studenților, cadrelor didactice și  

Un Bootcamp organizat la Baza Didactică Gaudeamus a Universității din Oradea pentru 30 studenți.

Minim două vizite la companii antreprenoriale din regiune organizate pentru studenți.

O bază de date îmbunătățită și actualizată.

Două concursuri de idei și planuri de afaceri pentru studenți.

Dotarea unei săli didactice și amenajarea și dotarea unui spațiu de învățare nonformală la Baza Didactică Gaudeamus.

Beneficiari direcți: min. 30 de studenți (2 din fiecare facultate din cadrul UO),  min. 15 cadre didactice (cate un cadru didactic de la fiecare facultate din cadrul UO) și membrii SAS beneficiari în cadrul activităților proiectului. Beneficiari indirecți: toți studenții UO, minim 100 studenții UO care vor participa la conferințe, workshop-uri, bootcamp și la concursul de idei și planuri de afaceri.

Manager de proiect – ș.l.dr.ing. Novac Cornelia Mihaela

Contact: Societatea Antreprenorială Studențească (SAS-UO)

Adresa: Universitatea din Oradea, Str. Universităţii nr. 1, Corp V 213c 

Scopul proiectului a fost acela de creare și dezvoltare prin coworking a unei comunități antreprenoriale studențești prin facilitarea și realizarea de interacțiuni între studenții facultăților, antreprenori, universitate și alți stakeholderi implicați în antreprenoriat.

 

Obiectivele specifice stabilite prin proiect au fost următoarele:   

      1. Demararea concepției și construcției unui baze de date cu antreprenori strudenți (și absolvenți) ai Universității din Oradea;  creșterea vizibilității SAS-UO;

      2. Amenajarea și dotarea cu mobilier și echipamente IT a unui hub de coworking pentru studenți (și absolvenți); dotarea cu echipament IT a spațiilor SAS din facultățile universității;

     3. Facilitarea interacțiunii studenților cu mediul antreprenorial din Bihor prin organizarea a unui  workshop cu tineri antreprenori de succes, a unui atelier de lucru și organizarea deplasării unor grupe de studenți la o companie antreprenorială;

     4. Stimularea spiritului antreprenorial și competițional al studenților prin organizarea unui eveniment complex care să includă: un concurs de idei și planuri de afaceri și sesiune de public-speaking cu antreprenori de success;  

     5. Motivarea și mobilizarea studenților spre antreprenoriat prin organizarea unei conferințe tematice la care vor fi invitați și membri ai altor SAS din țară;

     6. Consolidarea colaborării universității cu organizațiile studențești care au obiective și activități legate de antreprenoriatul studențesc.

Rezultatele obținute în urma implementării proiectului:

     1. Concepția unei baze de date cu antreprenori studenți și absolvenți ai universității; Această activitate a fost realizată integral - A fost proiectată baza de date cu antreprenori, studenți și absolvenți ai Universității din Oradea; cu ajutorul acestei baze de date studenții și absolvenții universității care sunt antreprenori vor avea o platformă cu ajutorul căreia: a) vor putea colabora cu universitatea sub diferite forme: mentorat, sponsorizări, donații, implicarea în proiecte legate de antreprenoriat, finanțarea unor proiecte start-up studențesc (business angel), promovarea informațiilor despre firmă, a locurilor de uncă disponibiule, etc.; b) vor fi un mijloc de încurajare a antreprenoriatului studențesc prin promovarea unor modele de success în antreprenoriat și de bune practice; c) va fi o modalitate de colaborare a antreprenorilor între ei și a acestora cu universitate prin proiecte de interes comun, nu numai antreprenoriale;

Se vizează continuarea acestei activități în anul 2023 prin funcționalizarea platformei AntreprenorUO care să utilizeze baza de date proiectată prin prezentul proiect;

     2. Amenajarea și dotarea unui hub antreprenoprial studențesc; Această activitate a fost realizată integral – A fost dotat și amenajat hub-ul pentru antreprenoriat studențesc și achiziția de videoproiectoare pentru SAS-urile din facultăți; hub-ul a fost denumit AntreprenoRing și este utilizat pentru desfășurarea activităților legate de SAS-UO; hub-ul este format din două săli interconectate cu o capacitate de 55 de personae; hub-ul mai are nevoie de elemente de décor care să-i asigure estetica/design-ul necesar unui astfel de spațiu;

     3. Facilitarea interacțiunii studenților cu mediul antreprenorial din Bihor prin organizarea a unui  workshop cu tineri antreprenori de succes, a unui atelier de lucru și organizarea deplasării unor grupe de studenți la o companie antreprenorială; Această activitate a fost realizată integral. Astfel:

  1. în perioada 7 – 8 mai 2022 a fost organizat workshop-ul “Carieră și antreprenoriat” la care au participat 40 de studenți și invitați (antreprenori) care au prezentat experiențe legate de ideile de afaceri pe care le-au pus în practică, modul în care au devenit acestea o afacere, transformarea antreprenoriatului în carieră, etc.; a fost realizată și o activitate de voluantariat, plantare de brazi;
  2. atelierul de lucru denumit “Atelier de entreprenoriat” a avut loc la Centrul universității Gaudeaus din Stâna de Vale în perioada 4 – 6 noiembrie 2022; au participat 40 de studenți și invitați care, împreună au simulat și găsit soluții pentru diferite provocări legate de activitatea antreprenorială: leadership și uncă în echipă, simulări de planificare a producției, vânzării și conuncturilor pieței și o simulare de context decizional pentru o firmă de producție din domeniul ingineriei industrial;
  3. vizită la o afacere antreprenorială de succes; în data de 13 decembrie cu o grupă de studenți de la Facultatea IMT a avut loc vizita în 4 firme din grupul Plastor, una dintre afacerile de succes din Oradea; am fost la: Plastor SA, Pergo SRL, Monita SRL, Pereno SRL, situate în Oradea unde studenții au putut vedea: procese de producție modern, roboți industriali în funcțiune, poziționarea pe piață și evoluția și deciziile firmelor în funcție de contextual pieței, angajarea resurselor umane, implicarea curentă a managentului firmei în activitatea acesteia, etc.

     4. Stimularea spiritului antreprenorial și competițional al studenților prin organizarea unui eveniment complex care să includă un concurs de idei și planuri de afaceri și sesiune de public-speaking cu antreprenori de succes; Această activitate a fost realizată integral; Concursul și sesiunile de public-speaking au fost organizat în perioada 1 – 3 iulie 2022, fiind ediția a pata a concursului AntreprenorIng; au participat în concurs 20 de echipe a câte doi studenți, antreprenori, membri ai comisiei de concurs și invitați antreprenori care au susținut cele trei sesiuni de public-speaking;

     5. Organizarea unei conferințe tematice la care vor fi invitați și membri ai altor SAS din țară. Această activitate a fost realizată integral. În data de 8 decembrie 2022 a avut loc on-line, pe zoom conferința “Bune practici pentru stimularea antreprenoriatului studențesc” la care au participat reprezentanți studenți și cadre didactice ai societăților antreprenoriale studențești din: Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați și Universitatea din Oradea; a fost un bun schimb de experiențe între studenții universităților și prilej de planificare a activității viitoare a SAS-urilor participante;  

     6. Organizarea în colaborare cu Asociația Studenților Economiști din Oradea a Forumului Studenților Antreprenori; Această activitate a fost realizată integral; În cadrul Forumului Studenților Antreprenori participanții au beneficiat de o sesiune de traininguri on-line susținută de experți în domeniu, ce a facilitat crearea abilităților de atragere a investitorilor atât din țară, cât și de peste hotare pentru dezvoltarea și internaționalizarea afacerilor. Au fost prezentate idei despre modalitățile de atragere a finanțărilor nerambursabile de la bugetul de stat sau Uniunea Europeană și au fost detaliate  informații despre modurile de dezvoltare a unei afaceri sustenabile și scalabile, analizând eșecurile antreprenorilor și modul în care acestea au facilitat dezvoltarea lor ulterioară.

 

Informații suplimentare și imagini de la activitățile desfășurate se găsesc pe pagina de facebook a Societății Antreprenoriale Studențești a Universității din Oradea la link-ul:  https://www.facebook.com/profile.php?id=100069072486887


TOP