Uncategorised
Galerie foto proiect FDI 2024
Descrierea proiectului FDI 2024
Scopul proiectului
Promovarea și susținerea spiritului antreprenorial printre studenții Universității din Oradea, oferindu-le resurse și sprijin pentru a dezvolta idei de afaceri viabile, astfel încât să contribuie la creșterea competențelor antreprenoriale, la crearea unei culturi antreprenoriale durabile și inovatoare și la încurajarea spiritului de inițiativă în cadrul Universității din Oradea.
Proiectul FDI 2024 - Dezvoltarea durabilă a antreprenoriatului studențesc în Universitatea din Oradea
Proiectul FDI 2022 - Coworking antreprenorial studențesc
Scopul proiectului a fost acela de creare și dezvoltare prin coworking a unei comunități antreprenoriale studențești prin facilitarea și realizarea de interacțiuni între studenții facultăților, antreprenori, universitate și alți stakeholderi implicați în antreprenoriat.
Obiectivele specifice stabilite prin proiect au fost următoarele:
1. Demararea concepției și construcției unui baze de date cu antreprenori strudenți (și absolvenți) ai Universității din Oradea; creșterea vizibilității SAS-UO;
2. Amenajarea și dotarea cu mobilier și echipamente IT a unui hub de coworking pentru studenți (și absolvenți); dotarea cu echipament IT a spațiilor SAS din facultățile universității;
3. Facilitarea interacțiunii studenților cu mediul antreprenorial din Bihor prin organizarea a unui workshop cu tineri antreprenori de succes, a unui atelier de lucru și organizarea deplasării unor grupe de studenți la o companie antreprenorială;
4. Stimularea spiritului antreprenorial și competițional al studenților prin organizarea unui eveniment complex care să includă: un concurs de idei și planuri de afaceri și sesiune de public-speaking cu antreprenori de success;
5. Motivarea și mobilizarea studenților spre antreprenoriat prin organizarea unei conferințe tematice la care vor fi invitați și membri ai altor SAS din țară;
6. Consolidarea colaborării universității cu organizațiile studențești care au obiective și activități legate de antreprenoriatul studențesc.
Rezultatele obținute în urma implementării proiectului:
1. Concepția unei baze de date cu antreprenori studenți și absolvenți ai universității; Această activitate a fost realizată integral - A fost proiectată baza de date cu antreprenori, studenți și absolvenți ai Universității din Oradea; cu ajutorul acestei baze de date studenții și absolvenții universității care sunt antreprenori vor avea o platformă cu ajutorul căreia: a) vor putea colabora cu universitatea sub diferite forme: mentorat, sponsorizări, donații, implicarea în proiecte legate de antreprenoriat, finanțarea unor proiecte start-up studențesc (business angel), promovarea informațiilor despre firmă, a locurilor de uncă disponibiule, etc.; b) vor fi un mijloc de încurajare a antreprenoriatului studențesc prin promovarea unor modele de success în antreprenoriat și de bune practice; c) va fi o modalitate de colaborare a antreprenorilor între ei și a acestora cu universitate prin proiecte de interes comun, nu numai antreprenoriale;
Se vizează continuarea acestei activități în anul 2023 prin funcționalizarea platformei AntreprenorUO care să utilizeze baza de date proiectată prin prezentul proiect;
2. Amenajarea și dotarea unui hub antreprenoprial studențesc; Această activitate a fost realizată integral – A fost dotat și amenajat hub-ul pentru antreprenoriat studențesc și achiziția de videoproiectoare pentru SAS-urile din facultăți; hub-ul a fost denumit AntreprenoRing și este utilizat pentru desfășurarea activităților legate de SAS-UO; hub-ul este format din două săli interconectate cu o capacitate de 55 de personae; hub-ul mai are nevoie de elemente de décor care să-i asigure estetica/design-ul necesar unui astfel de spațiu;
3. Facilitarea interacțiunii studenților cu mediul antreprenorial din Bihor prin organizarea a unui workshop cu tineri antreprenori de succes, a unui atelier de lucru și organizarea deplasării unor grupe de studenți la o companie antreprenorială; Această activitate a fost realizată integral. Astfel:
- în perioada 7 – 8 mai 2022 a fost organizat workshop-ul “Carieră și antreprenoriat” la care au participat 40 de studenți și invitați (antreprenori) care au prezentat experiențe legate de ideile de afaceri pe care le-au pus în practică, modul în care au devenit acestea o afacere, transformarea antreprenoriatului în carieră, etc.; a fost realizată și o activitate de voluantariat, plantare de brazi;
- atelierul de lucru denumit “Atelier de entreprenoriat” a avut loc la Centrul universității Gaudeaus din Stâna de Vale în perioada 4 – 6 noiembrie 2022; au participat 40 de studenți și invitați care, împreună au simulat și găsit soluții pentru diferite provocări legate de activitatea antreprenorială: leadership și uncă în echipă, simulări de planificare a producției, vânzării și conuncturilor pieței și o simulare de context decizional pentru o firmă de producție din domeniul ingineriei industrial;
- vizită la o afacere antreprenorială de succes; în data de 13 decembrie cu o grupă de studenți de la Facultatea IMT a avut loc vizita în 4 firme din grupul Plastor, una dintre afacerile de succes din Oradea; am fost la: Plastor SA, Pergo SRL, Monita SRL, Pereno SRL, situate în Oradea unde studenții au putut vedea: procese de producție modern, roboți industriali în funcțiune, poziționarea pe piață și evoluția și deciziile firmelor în funcție de contextual pieței, angajarea resurselor umane, implicarea curentă a managentului firmei în activitatea acesteia, etc.
4. Stimularea spiritului antreprenorial și competițional al studenților prin organizarea unui eveniment complex care să includă un concurs de idei și planuri de afaceri și sesiune de public-speaking cu antreprenori de succes; Această activitate a fost realizată integral; Concursul și sesiunile de public-speaking au fost organizat în perioada 1 – 3 iulie 2022, fiind ediția a pata a concursului AntreprenorIng; au participat în concurs 20 de echipe a câte doi studenți, antreprenori, membri ai comisiei de concurs și invitați antreprenori care au susținut cele trei sesiuni de public-speaking;
5. Organizarea unei conferințe tematice la care vor fi invitați și membri ai altor SAS din țară. Această activitate a fost realizată integral. În data de 8 decembrie 2022 a avut loc on-line, pe zoom conferința “Bune practici pentru stimularea antreprenoriatului studențesc” la care au participat reprezentanți studenți și cadre didactice ai societăților antreprenoriale studențești din: Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați și Universitatea din Oradea; a fost un bun schimb de experiențe între studenții universităților și prilej de planificare a activității viitoare a SAS-urilor participante;
6. Organizarea în colaborare cu Asociația Studenților Economiști din Oradea a Forumului Studenților Antreprenori; Această activitate a fost realizată integral; În cadrul Forumului Studenților Antreprenori participanții au beneficiat de o sesiune de traininguri on-line susținută de experți în domeniu, ce a facilitat crearea abilităților de atragere a investitorilor atât din țară, cât și de peste hotare pentru dezvoltarea și internaționalizarea afacerilor. Au fost prezentate idei despre modalitățile de atragere a finanțărilor nerambursabile de la bugetul de stat sau Uniunea Europeană și au fost detaliate informații despre modurile de dezvoltare a unei afaceri sustenabile și scalabile, analizând eșecurile antreprenorilor și modul în care acestea au facilitat dezvoltarea lor ulterioară.
Informații suplimentare și imagini de la activitățile desfășurate se găsesc pe pagina de facebook a Societății Antreprenoriale Studențești a Universității din Oradea la link-ul: https://www.facebook.com/profile.php?id=100069072486887
Proiectul FDI 2023 - Dezvoltarea culturii antreprenoriale a studenților Universității din Oradea
Scopul proiectului a fost acela de dezvoltare a culturii antreprenoriale a studenților din Universitatea din Oradea prin acumularea și perfecționarea de abilități și competențe specifice antreprenoriatului, cu asigurarea contextului necesar derulării activităților necesare în acest scop.
Obiectivele specifice stabilite prin proiect au fost următoarele:
- Obiectivul 1. Funcționalizarea platformei digitale AntreprenorUO care va funcționa prin intermediul bazei de date cu antreprenori, studenți și absolvenți ai universității, bază de date proiectată prin proiectul FDI din 2022; definirea și implementarea procedurilor de funcționare a acesteia;
- Obiectivul 2. Stimularea interacțiunii și colaborării dintre studenții reprezentanți ai SAS din facultăți prin implicarea lor în activități comune legate de antreprenoriatul studențesc, cu scopul de a dezvolta cultura antreprenorială a studenților univerității; stimularea implicării studenților universității în activitățile SAS-UO;
- Obiectivul 3. Derularea unor cursuri de Antreprenoriat și Marketing digital care să ofere noțiuni importante referitoare la mijloacele, strategiile, resursele, finanțarea, etc. necesare inițierii și derulării cu succes a unei afaceri precum și dezvoltarea de abilități legate de utilizarea mijloacele digitale în marketingul antreprenorial;
- Obiectivul 4. Facilitarea interacțiunii studenților cu mediul antreprenorial prin organizarea unui workshop cu tineri antreprenori de succes, a unui workshop cu reprezentanți ai instituțiilor publice relevante pentru inițierea unei afaceri și a unui atelier de lucru; organizarea de vizite cu grupe de studenți la companii antreprenoriale de succes;
- Obiectivul 5. Finalizarea amenajării hub-ului antreprenorial studențesc care a fost dotat în anul 2022, spațiu în care să se desfășoare activități orientate spre pregătirea studenților pentru antreprenoriat și dotarea altor spații dedicate antreprenoriatului studențesc;
- Obiectivul 6. Organizarea unui concurs de idei și planuri de afaceri pentru studenți pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale; organizarea unei activități legate de promovarea sustenabilității în antreprenoriat;
- Obiectivul 7. Participarea la o conferință tematică cu reprezentanți ai SAS-urilor din țară, studenți și cadre didactice
Rezultatele obținute în urma implementării proiectului:
Activitatea 1. Încărcarea în baza de date proiectată anul trecut a unor antreprenori studenți și absolvenți ai Universității din Oradea, aceștia fiind din diferite domenii de pregătire și domenii de activitate antreprenorială; de asemenea, au fost obținute de la facultăți numele și datele de contact de la aproape 30 de abolvenți ai facultăților care sunt antreprenori, aceștia vor fi contactați de echipa SAS Oradea și va fi urmărită încărcarea informațiilor necesare pe platforma AntreprenorUO; activitatea a fost realizată integral și a contribuit la realizarea Obiectivului 1;
Activitatea 2. A fost funcționalizată platforma digitală AntreprenorUO care este operaționalizată prin intermediul bazei de date completată cu antreprenori cu studii în UO; aceasta a devenit operațională de pe site-ul SAS-UO; aceasta are o grafică atractivă și o accesibilizare facilă; de asemenea, au fost realizate procedurile tehnice, grafice și estetice necesare pentru funcționarea și operarea platformei AntreprenorUO; activitatea a fost realizată integral și a contribuit la atingerea Obiectivului 1;
Activitatea 3. Au fost concepute procedurile de operaționalizare a platformei AntreprenorUO și a fost verificată implementarea lor; prin acestea s-a definit: accesibilitatea platformei, modalitatea de comunicare cu antreprenorii care doresc să se înscrie pe platformă, modul de încărcare a datelor solicitate, definirea comunicării cu antreprenorii implicați în formele de colaborare cu universitatea pe care le-au agreat, etc.; activitatea a fost realizată integral și a contribuit la realizarea Obiectivului 1;
Activitatea 4. A fost defalcată astfel:
- a) S-a realizat și actualizat structura de reprezentanți ai facultăților, atât cadre didactice, cât și studenți; fiecare facultate din universitate a propus (în funcție de domeniile de studii universitare pe care le acoperă) un cadru didactic (cu o excepție: Facultatea de Geografie, Turism și Sport are doi reprezentanți) și un număr de 1 – 3 studenți care au participat la activitățile SAS-UO;
- b) au fost organizate întâlniri de cunoaștere și consolidare a grupului de reprezentanți ai SAS-UO pentru cadre didactice (în 6 aprilie, 16 octombrie și 15 decembrie) și pentru studenți (în 6 aprilie și 19 octombrie)
- c) în perioada 21 – 23 aprilie 2023 s-a organizat și desfășurat un workshop denumit “Antreprenoriatul generației Z” cu scopul de a detalia aspect legate de tema comunicării cu generația Z, generația din care fac parte, și adaptări ale acesteia pentru antreprenoriat;
Activitatea 4. a fost realizată integral și contribuie la realizarea Obiectivului 2;
Activitatea 5. Au fost organizate și derulate cursurile de Antreprenoriat și de Marketing digital care au oferit noțiuni importante referitoare la mijloacele, strategiile, resursele, finanțarea, etc. necesare inițierii și derulării cu succes a unei afaceri precum și dezvoltarea de abilități legate de mijloacele digitale utilizate pentru brandingul de firmă și de antreprenor, pentru accesul la piețele actuale, etc.; acestea au fost susținute de cadre didactice ale universității cu experiență în domeniul antreprenorial; cursurile au fost susținute în perioada octombrie – decembrie 2003; activitatea a fost realizată integral și a contribuit la realizarea Obiectivului 3;
Activitatea 6. A fost organizat și desfășurat un workshop cu tineri antreprenori de succes care prin modelele reprezentate de experiența lor antreprenorială reprezintă o modalitate de înțelegere a antreprenoriatului prin învățare bazată pe modele și pe experiența altor persoane; au participat trei antreprenori din Oradea; workshop-ul s-a numit “Modele de antreprenori și afacerile lor de succes” și s-a desfășurat între 3 și 5 noiembrie la Centrul Gaudeamus din Stâna de Vale; activitatea a fost realizată integral și a contribuit la realizarea Obiectivului 4;
Activitatea 7. S-a organizat și desfășurat un eveniment la care au fost invitați reprezentanți ai instituțiilor publice relevante pentru inițierea unei afaceri: Inspectoratul Teritorial de Muncă, Administrația financiară, ING Bank și Make IT in Oradea; scopul a fost acela de a descrie într-un mod foarte practic și aplicat primii pași pe care un întreprinzător trebuie să-i realizeze pentru a demara o afacere; evenimentul s-a numit “De la zero la start-up. Primii pași în antreprenoriat” și s-a desfășurat on-line în data de 6 decembrie 2023; activitatea a fost realizată integral și a contribuit la realizarea Obiectivului 4;
Activitatea 8. S-a organizat și desfășurat un atelier de lucru sub denumirea de “Laborator de antreprenoriat” în care studenții implicați au realizat, individual sau în grup, activități practice, jocuri didactice și studii de caz specifice antreprenoriatului; evenimentul a avut loc în perioada 8 – 10 decembrie la Centrul Gaudeamus din Stâna de Vale; activitatea a fost realizată integral și a contribuit la realizarea Obiectivului 4;
Activitatea 9. S-a organizat și desfășurat o vizită de studiu la o firmă din Oradea cu profil de activitate legat de sustenabilitate și protecția mediului, din domeniul colectării, selectării și procesării deșeurilor medicale; vizita a avut loc la firma Stericycle România; vizita a avut loc în data de 25 mai 2023; în ceea ce privește ideea “Antreprenor pentru o zi” prin care studenți ai universității să participle și să urmărească pas cu pas activitatea unui antreprenor de-a lungul unei zile de muncă am avut acordul a doi antreprenori, dar numai pentru o perioadă de 3 respectiv 4 ore dintr-o zi de muncă dar, nu au existat studenți care să se implice în acest proiect; activitatea a fost realizată integral și a contribuit la realizarea Obiectivului 4;
Activitatea 10. S-a finalizat amenajarea hub-ului antreprenorial studențesc care a fost dotat prin proiectul FDI-0625 din anul 2022; a fost dotată cu mobilier și cea de-a doua sală a hub-ului, au fost achiziționate și montate tablele interactive și au fost achiziționate și montate elementele de decor; activitatea a fost realizată integral și a contribuit la realizarea Obiectivului 5;
Activitatea 11. A fost orgazizată și desfășurată ediția a cincia a evenimentului “AntreprenorIng” sub numele “AntreprenorIng 5.0” care a inclus un concurs de idei și planuri de afaceri în care studenții au învățat experiențial modul în care implementează printr-un plan de afaceri o idee proprie de afaceri, la concurs primind feed-back-ul a trei antreprenori cu experiență, membri în comisia de concurs; concursul va fi corelat cu sesiuni de public-speaking la care au participat doi speakeri, antreprenori de succes; evenimentul a avut loc în perioada 30 iunie – 2 iulie 2023 la centrul Gaudeamus al Universității din Oradea; activitatea a fost realizată integral și a contribuit la realizarea Obiectivului 6;
Activitatea 12. Organizarea unei activități cu studenții SAS-UO care să vizeze promovarea ideii de sustenabilitate în economie și în afaceri, activitate ce s-a concretizat în două subactivități: un workshop și voluntariat concretizat în plantare de brazi; ambele activități au avut loc în perioada 28 aprilie – 1 mai 2023; evenimentul legat de sustenabilitate a presupus:
- organizarea și desfășurarea unui workshop denumit "Sustenabilitate și antreprenoriat"; prin studii de caz, simulări și jocuri s-a aprofundat idea de sustenabilitate în afaceri și formele de manifestare a acestei idei;
- organizarea și derularea unei acțiuni de voluntariat care a constat în plantarea de brazi la Stâna de Vale, în zona Cabanei Gaudeamus a Universității din Oradea; această activitate a avut și o simbolistică legată de promovarea sustenabilității ideilor de afaceri propuse la concursul Antreprenoring 4.0 - pentru fiecare dintre echipele participante la concursul s-a plantat și etichetat un brad/molid dar nu numai în acest scop, ci și pentru susținerea și educarea unui comportament ecologic al studenților; au fost plantați în total peste 1000 de puieți, cu susținerea specialiștilor Cantonului Silvic din zonă; activitatea a fost realizată integral și a contribuit la realizarea Obiectivului 6;
Activitatea 13. Pentru a putea colabora cu studenții din SAS-urile din țară și a cunoaște activitățile derulate de acestea SAS-UO, în luna octombrie s-a inițiat o propunere de participare la o conferință on-line cu societățile antreprenoriale studențești din alte universități; au fost contactați reprezentanți ai Universității Tehnice Cluj-Napoca, de la Universitatea Tehnică “Gh. Asachi” Iași, Universitatea Politehnica Timișoara, Universitatea din Galați, etc. dar nu s-a mai dorit participarea la această conferință deoarece reprezentanții SAS-urilor din universitățile respective erau implicați în “Conferința Rețelei de Antreprenoriat și Inovare – CRAI” care s-a organizat fizic, la Timișoara de către Universitatea de Vest și Universitatea de Științele Vieții “Regele Mihai I”; ca urmare, activitatea a fost realizată parțial și a contribuit la realizarea Obiectivului 7;
Informații suplimentare și imagini de la activitățile desfășurate se găsesc pe pagina de facebook a Societății Antreprenoriale Studențești a Universității din Oradea la link-ul: https://www.facebook.com/profile.php?id=100069072486887&locale=ro_RO